מעבר דירה לחו”ל – רוצים לעבור דירה? כדאי שתקראו את המאמר!


משפחות רבות מקבלות החלטה לשנות את מקום המגורים שלהן, עקב סיבות כלכליות, משפחתיות עסקיות ואחרות. מדובר בהחלטה משמעותית ביותר אשר התקבלה לאחר אין ספור מחשבות ושיחות תוך מתן חשיבה רוחבית לפרמטרים רבים של כל אחד מבני הבית. אך ברגע שהוחלט שזו הדרך הנכונה עבור המשפחה, מתחילים בכל ההכנות הנדרשות כדי שהמשימה תתבצע באופן חלק ומהיר ככל האפשר. 

מעבר דירה לחו”ל 

תכנון מעבר דירה לחו”ל מתחיל בשיחה עם נציג של חברת רילוקיישן אשר מתמחה בנושא מעבר מגורים ממדינה למדינה. הניסיון המקצועי רב השנים שלה, יסייע רבות למשפחה ויפוגג את רוב החששות שלהם. נושאים רבים שבהם בני הבית התלבטו כיצד לבצע מהלכים שונים, קיבלו פתרונות יצירתיים מנציג החברה וזאת לאור המקצועיות הרבה שפיתחו אנשי חברת גלובוס רילוקיישן לאורך השנים. 

מעבר דירה לחו"ל - רוצים לעבור דירה? כדאי שתקראו את המאמר!

שיטת העבודה בחברת השילוח 

מהלך התכנון והביצוע בפועל של מעבר דירה לחו”ל כולל פעילות מסועפת של כמה מחלקות בחברה, כמו שילוח ימי, שילוח אווירי, אריזות ועוד. כדי ליצור עבודה נוחה וקלילה עבור המשפחה, כל העבודה השוטפת מתבצעת מול אדם אחד בלבד במערכת והוא איש הקשר שלהם לאורך כל הדרך. לאור המעורבות שלו בכל שלבי הפרויקט תוך שילוב כל הגורמים הרלוונטיים, מהלך מעבר דירה לחו”ל מסתיים בהצלחה.

שילוח בינלאומי מישראל לארץ היעד 

לקראת מועד הטיסה לחו”ל מתייעצים בני המשפחה עם איש הקשר לגבי קיבולת המוצרים שהם מתכנים לקחת איתם לביתם החדש. אם מדובר בנסיעה שמתוכננת לשנים רבות מעבר לים, הם ייקחו את כל הציוד שלהם שהוא שמיש ופריטים שאין בהם צורך או שכבר אינם במצב טוב כמו רהיטים שנמצאים בביתם שנים רבות, הם לא יובילו אותם ליעד החדש. ברוב המקרים מוסרים אותם כתרומות או מוכרים אותם. המשפחה מתכננת לרכוש מוצרים חדשים במדינה שבה יגורו בשנים הקרובות.

כל הציוד של מעבר דירה לחו”ל יועבר באמצעות שילוח בינלאומי למדינת היעד. הדרך הנוחה והזולה ביותר היא לארוז את החפצים, לרכז אותם במכולה המתאימה ולבצע שילוח ימי לעיר הנמל הקרובה. במידת הצורך מבצעים גם שילוח אווירי של פריטים חשובים בכמה ארגזים. ההעדפה לשילוח ימי נובעת מהבדלי המחירים המהותיים בין שתי שיטות השילוח. 

אריזה של התכולה הביתית 

המומחים של גלובוס רילוקיישן לנושא מעבר דירה לחו”ל, מבצעים את האריזה באמצעות שיטות אריזה חדשניות שפיתחו אנשי המחקר והפיתוח של החברה בשנים האחרונות. לכל סוג של מוצר נקבעה אריזה ספציפית, רוב המוצרים נארזים באריזה כפולה תוך שימוש בנייר מיוחד אשר מגן על כל פריט. הפריטים נארזים בארגזי קרטון חזרים ועבים במיוחד ובתום האריזה, מוכנסים לארגז נוסף כדי ליצור הגנה כפולה על כל הפריטים האישיים לאורכה של כל ההפלגה. 

בתום פעולות האריזה, העובדים המיומנים מארגנים את כל הארגזים בתוך המכולה שהוזמנה מראש על פי הערכת הנפח של כל התכולה. את כל הארגזים מרכזים העובדים בצד אחד של המכולה וציוד נוסף כמו ריהוט, או ציוד חשמלי עוטפים היטב בכמה שכבות של ניילונים מיוחדים ועבים, מסדרים אותם בחלק אחר של המכולה, קושרים ומעגנים את כל הציוד כדי למנוע תזוזה במהלך הדרך. 

ביטוח לשילוח הימי 

ביטוח ימי הוא נושא חשוב ביותר לגבי מעבר דירה לחו”ל ולכן יש להפעיל את הביטוח לפני שהמכולה יוצאת לדרכה. הביטוח הימי כולל פיצוי כספי שיקבל הלקוח בכל מקרה של נזק שייגרם לציוד בעת השינוע עד ההגעה ליעד. המטרה היא שהביטוח יהיה בסכום הנכון של ערך הציוד כך שיקיף כל נזק אפשרי. 

לאור מקרים שקרו בעבר ללקוחות החברה בעת השילוח הימי והאווירי, יצרנו עם חברת הביטוח פוליסת ביטוח ייחודית אשר כוללת סעיפים יוצאי דופן לטובתם של הלקוחות כך שיהיו מכוסים בכל תרחיש. לכן אנו ממליצים להפעיל פוליסה זו במועד בשביל השקט הנפשי.

חוזרים לישראל

כאשר המשפחה מחליטה לחזור ארצה לאחר כמה שנים, מצמידים להם שוב איש קשר אשר מלווה אותם לאורכו של כל התהליך. התכנון של חזרה לארץ הוא זהה לתהליך של הנסיעה מעבר לים, מתאמים שילוח ימי ומעבירים את כל הציוד חזרה לישראל.

המומחים של רילוקיישן בודקים את הנתונים של כל משפחה שחוזרת לישראל והם מעניקים להם ליווי מקצועי בנושא של תושב חוזר, מהן הזכויות שלהם כמו רכישת רכב וציוד ללא תשלום מכס, מע”מ ומס קניה, מענקים שמגיעים להם, קצבאות, הכשרה מקצועית, ייעוץ עסקי וכל הטבה אחרת וזאת כדי שתהיה להם נחיתה רכב בישראל והם יוכלו לחזור תוך פרק זמן קצר לחיים נורמטיביים. 

שאלות ותשובות 

מהי דרך הבקרה שלכם על המשלוח הימי, כאשר המכולה מגיעה למדינת היעד?

שיטת העבודה שלנו מבוססת על שותפים עסקיים שלנו שממוקמים כמעט בכל נקודה על פני הגלובוס. בהתאם למסלול ההפלגה, אנו מיידעים את השותפים במדינה הרלוונטית בכל הפרטים אשר קשורים למכולה, כמו תאריך עגינת הספינה, הכתובת החדשה של הישראלים, פרטי טלפון לתיאום וכו'.

הנציגים הללו יהיו בקשר ישיר עם הלקוחות וגם ידווחו לנו על כל התהליך. הם יעבירו את המכולה לביתם החדש, יורידו את כל הציוד ויניחו כל ארגז בחדר הנכון על פי הסימון באמצעות המדבקות שבוצע בישראל. אנו מכינים מראש את כל המסמכים הנדרשים ומפקחים באופן יום יומי על ההליך מרגע הגעת הספינה לנמל ועד הגעת כל הציוד לבית המשפחה.

לאילו מדינות כדאי לשלוח גם חלק מהציוד בשילוח אווירי?

ההמלצה שלנו היא לשלוח את רוב הציוד בשילוח ימי ודברים דחופים וחשובים בלבד בשילוח אווירי לקראת מועד ההגעה למדינה הזרה. בשילוח האווירי שהוא יקר יותר כדאי להשתמש אם מדובר במדינות שהן קרובות גיאוגרפית לישראל ויש טיסות רבות בכל שבוע אליהן, כמו לונדון פריז או ברלין, או לחלופין לערים מרכזיות במדינות אחרות שיש קווי תעופה ישירים ללא קונקשיין כמו ניו יורק או הונג קונג. 

לאור הטיסות התכופות הללו, המשלוחים האוויריים יגיעו תוך פרק זמן קצר, לרווחתם של הלקוחות. 

ביטוח הוא נושא יקר כספית, יש אפשרות להוזיל אותו? 

ביטוח הוא אחד הנושאים החשובים ביותר בכל הליך מעבר דירה לחו"ל. אנחנו ממליצים לשלם עבור פוליסה מלאה שלנו, הכוללת את כל הסעיפים המורכבים וזאת כדי שתהיה הגנה לכל פרט ולכל ארגז במשלוחים הימיים והאוויריים. חשוב גם לבטח את התכולה במלוא ערכה כדי לא להיות בתת ביטוח. 

כל הפעלה של ביטוח שהוא בערך כספי נמוך יותר מערכה של הסחורה עלול ליצור מצב שבו אם יקרה נזק הלקוח לא יקבל פיצוי כספי כלל, או יקבל פיצוי שאינו פיצוי מלא. אנו מעדיפים למנוע את עוגמת הנפש הזו ולכן ממליצים לבצע את הביטוח בדיוק על פי ההמלצה המקצועית שלנו לאור הניסיון רב השנים שלנו. 

יש לכם טיפים לגבי מעבר דירה לחו"ל שיהיה להערכתנו לתקופה של ארבע עד חמש שנים?

אנחנו ממליצים לא לשלוח את כל הציוד ליעד החדש, אלא להשאיר בישראל פריטים שלא תזדקקו להם בחו"ל, אך מצד שני אינכם רוצים להיפטר מהם. תוכלו לארוז אותם בארגזים ולאחסן אותם באחד מהמרלוג"ים המתקדמים שלנו ברחבי הארץ. אפשר לאחסן בהם כל כמות של ציוד. 

בכל עת אפשר להביט באמצעות האפליקציה ולראות את הארגזים, גם מחו"ל. בעת החזרה לישראל, אפשר לאסוף את הציוד או שהם יועברו לביתכם באמצעות נציג שלנו.

המעבר לחו”ל אינו מורכב כפי שזה נשמע, דברו אתנו ונעניק לכם את מלוא ההכוונה הנחוצה לכם.