היערכות משפחתית לקראת רילוקיישן לארצות הברית
עם זאת כשההורים עוצרים לרגע, הם חושבים על רילוקיישן לארצות הברית, מאיפה מתחילים את המסע הזה והאם יצליחו לעמוד במשימה הכול כך מורכבת. רבים מחבריהם כבר ביצעו רילוקיישן ונהנו הן מהימים מלאי המשימות לאורך כל תקופת ההכנה והן מהתקופה שבה גרו מעבר לים. באמצעות תכנון נכון וסיוע מקצועי, גם כאן תהיה הצלחה גדולה.
פגישה ראשונה עם איש הקשר של גלובוס רילוקיישן
היתרון הגדול בתהליך כה סבוך הוא שמוצמד לכל משפחה איש קשר בקיא מאד בכל מה שקשור לנושא המעבר לארץ חדשה ולכן הוא מלווה את המשפחות צעד אחר צעד על פי סדר מובנה מראש.
בפגישה הראשונה מתאמים את לוחות הזמנים, על פי התאריך שבן הזוג אמור להתחיל את העבודה בארה”ב. בהתאם לכך לוקחים חודשיים אחורה וזה יהיה מועד אריזת החפצים ותחילת המסע להעברתם באמצעות שילוח ימי לעיר שבה יגורו באמריקה.
תפקידו של איש קשר הוא לבדוק אילו ספינות יוצאות מישראל בתאריכים הללו לכיוון נמל היעד, כדי לטפל מראש בשריון מקום למכולה של הלקוחות על הספינה הרלוונטית.
תיאום אריזת הציוד במכולה
נושא נוסף שמטפלים בו בתחילת הדרך הוא נפח התכולה שתישלח באמצעות המכולה לארה”ב. איש הקשר מבצע אומדן של הנפח, כדי להזמין את המכולה המתאימה בגודלה להיקף הציוד.
כל משפחה מקבלת החלטה אם הם מעוניינים לשלוח את כל הציוד, או רק חלק ממנו. עבור מקצת מהמשפחות זו הזדמנות לעשות סדר, לתרום או למכור חלק מהציוד ולשלוח רק את המוצרים הטובים.
יום אריזת הציוד
לאור העובדה שמדובר בדרך ארוכה של הספינה לקראת רילוקיישן לארצות הברית יש לבצע אריזה ייחודית שאינה זהה לאריזה נורמטיבית של מוצרים, כאשר עוברים בתוך ישראל דירה בתוך העיר או לעיר אחרת.
צוותי האריזה המיומנים של גלובוס רילוקיישן מבצעים אריזה כפולה של כל מוצר כדי למנוע נזק וכל פגם אחר במהלך ההפלגה הארוכה. כל הפריטים העדינים כמו כלי המטבח, הצלחות והכוסות נארזים בנפרד ולאחר מכן מניחים את כולם בארגז קרטון שיגן עליהם, השלב השני הוא הכנסת ארגז הקרטון לתוך ארגז עץ ליצירת מעטפת מושלמת.
צוות האורזים מגיע לבית המשפחה עם כל מלאי הציוד הדרוש, ניירות מיוחדים, נייר דבק, ארגזי קרטון ארגזי עץ ועוד. העבודה זורמת והם אורזים את התכולה של כל אחד מהחדרים בארגזים ורושמים על כל אחד לאיזה חדר הוא משויך ומה אוחסן בתוכו.
העובדים ממלאים באופן מתוכנן את התכולה, כל הציוד בצד אחד ואילו הארגזים בצד השני. הציוד מרופד בשמיכות מיוחדות המגינות עליו וגם נקשר בדרך ייחודית באמצעות עוגנים הקיימים ברחבי המכולה.
אחסנת הציוד במרלו”ג
משפחות רבות מעדיפות לא לטלטל את כל תכולת הבית בעת רילוקיישן לארצות הברית, אלא להשאיר חלק מהציוד בארץ עד שובם מהשליחות. אפשר לתאם אחסנת ציוד זה באחד משבעת המרלו”גים החדשניים של גלובוס רילוקיישן אשר ממוקמים במקומות שונים בישראל. במתחמים הללו קיימים שפע של מחסנים מודרניים בגדלים שונים.
כל משפחה יכולה לשכור מחסן בגודל המתאים לה לכל תקופה הנחוצה לה. היתרון הגדול הוא האפשרות לצפות במחזן באמצעות האפליקציה מכל נקודה ברחבי העולם כדי להיות רגועים שהציוד במחסן שנמצא במקום מאובטח בצורה חריגה, שמור וממתין לשובם ארצה.
השילוח הבינלאומי יוצא לדרך
על פי לוח הזמנים שתוכנן מראש עבור רילוקיישן לארצות הברית, יוצאת המכולה באמצעות שילוח בינלאומי להפלגה הארוכה, שתמשך בסביבות שישה שבועות עד ההגעה לנמל היעד.
בנקודה זו יסייעו למשפחה הישראלית השותפים העסקיים של גלובוס רילוקיישן אשר עוסקים באופן מקצועי ביותר בנושא השילוח הבינלאומי בשיטת עבודה זהה לשיטה הישראלית. נציגיהם ישחררו את המכולה מהאונייה ובתיאום עם הלקוח יעבירו אותה לביתם החדש לאחר מעבר לארה”ב.
הפעלת ביטוח עבור השילוח הימי
בכל שילוח ימי ובמיוחד כשמדובר בכל הפריטים האישיים ששולחים לאור רילוקיישן לארצות הברית יש להפעיל ביטוח מלא ומקיף אשר מיועד להגן על הפריטים של כל הלקוח בכל תרחיש אפשרי. פוליסת הביטוח הייעודית של גלובוס רילוקיישן מותאמת באופן מיוחד למטרה זו וכוללת סעיפים יוצאי דופן עבור השקט הנפשי של הלקוחות.
תחשיבי מס לקראת המעבר למדינת היעד
כאשר מבצעים מעבר לארצות הברית, בן הזוג שיוצא לשליחות יקבל שכר מגורם בינלאומי. לכן הוא ישלם מס על פי קביעת רשויות המס האמריקאיות. עם זאת מכיוון שהוא תושב ישראל ורק יימצא באופן ארעי במדינה אחרת, עליו לשלם מס גם בישראל.
כדי לא לשלם כפל מס, איש הקשר יתאם למשפחה שירותי ייעוץ של מומחה מיסוי שיבדוק באופן מעמיק את שיטת התשלום שהם אמורים לקבל מול האמנות הבינלאומיות שישראל חתמה עם ארה”ב בנושא זה וכך הוא יתווה להם את הדרך בנושא רילוקיישן לארצות הברית, כדי שהם לא ישלמו כפל מס.
שאלות ותשובות
קיימת המלצה שלכם לשילוח אווירי? איזו כמות כדאי לשלוח ומתי?
שילוח אווירי הוא אפשרי בכל כמות שהמשפחה מעוניינת. יש לבדוק את תדירות הטיסות לנקודת היעד שלכם כדי להתאים את לוחות הזמנים בהתאם למועד ההגעה של המשפחה לארה"ב. במהלך זה יש להביא בחשבון שמדובר בדרך שהיא די יקרה לעומת כלל העלויות של השילוח הימי. לכן העדיפות היא לשלוח את מרב הציוד בדרך הים ורק כמה ארגזים בודדים של ציוד קל יחסית בשילוח אווירי לקראת יום המעבר. גם על הציוד שיישלח באוויר יש להפעיל ביטוח אווירי כדי להיות מוגנים במאה אחוז.
כל נושא הלוגיסטיקה הן בארץ והן בארה"ב נראה לי סבוך ואני בחששות כבדים לקראת השינוי המהותי בחיינו.
אנחנו יכולים להרגיע אותך בעובדה שביצענו בשיטה זו הרבה מאד תהליכי מעבר של משפחות למדינות שונות מעבר לים. עבור רבים מהם התהליך היה בעייתי ואפילו מפחיד בתחילת הדרך. אך מכיוון שאיש הקשר ליווה אותם יד ביד בכל שלבי ההתארגנות, הם הבינו שהשד אינו נורא כל כך. הם עברו את הליך האריזה, שילוח המכולה, שחרור של המכולה ופריקה שלה בביתם החדש. הכול נעשה בתשומת לב רבה, אנו מגלים רגישות לאור התהליך היוצא דופן ועושים כל שניתן כדי לסייע למשפחות הישראליות לקראת רילוקיישן לארצות הברית.
יש אפשרות לבצע סיור באחד המרלוג"ים לפני שאנחנו מחליטים אם לאחסן בו את הציוד שלנו?
ברצון רב, איש הקשר שלכם יתאם זאת עם מנהל המרלו"ג שתבחרו. מדובר במחסן סופר מודרני, בעל שכלולים רבים בשיטות העבודה ובאופציות האחסון.
נתקלתם במקרים שבהם המכולות לא הגיעו ליעד?
שיטת העבודה הממוחשבת של שינוע המכולות בלב ים היא מאד מדויקת ולכן לא נתקלנו במקרה כזה. עם זאת הכול יכול לקרות. כמו שאנשים מתבלבלים בשדה התעופה ולוקחים ממסוע המזוודות מזוודה זהה לשלהם אך היא לא שלהם, כך עלולות להיות טעויות. הנציגים שלנו בחו"ל נמצאים כל הזמן עם היד על הדופק כדי לשחרר את המכולה תוך פרק זמן יחסית לאחר שהספינה עוגנת בנמל היעד.
הצוותים המקצועיים שלנו, ישמחו להעניק לכם את ההכוונה הנחוצה לכם. דברו אתנו ונשמח לסייע.