שילוח אווירי לאירופה

שילוח אווירי לאירופה

העובדה שמדינת ישראל די קרובה גיאוגרפית ליבשת אירופה, מאפשרת קשרי סחר ענפים ביותר אשר מתרחבים משנה לשנה. יש סחורות רבות שנעות הן בדרך הים והן בדרך האוויר מישראל למדינות השונות וגם בכיוון ההפוך. 

שירותי שילוח אווירי בינלאומי של חברת גלובוס רילוקיישן

תפעול תחום השילוח האווירי לאירופה מצריך הרבה מאד ידע וניסיון כיוון שהוא בנוי מהרבה מאד פרטים שיש לטפל בכל אחד מהם במלוא תשומת הלב. כיוון שמדובר במשלוחים שיוצאים ליעדים מרוחקים מעבר לים, תמיד קיים אצל הלקוחות חשש שיהיו תקלות לא צפויות. זו הסיבה ששיטת העבודה של גלובוס רילוקיישן מעניקה ללקוחות את מלוא המעטפת וגם שקט נפשי לכל שילוח. 

ישראלים שיוצאים לשליחות של כמה שנים באחת ממדינות אירופה בוחרים להעביר את מלוא הציוד שלהם באמצעות הובלה ימית במכולה, או לחלופין להעביר רק את הציוד ההכרחי וזאת בשיטת המזוודות. יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהשיטות האלו. לכן אנשי הקשר המיומנים מלווים את המשפחה ומסייעים לה מיום ההחלטה על רילוקיישן ועד הגעתם של בני המשפחה ושל מלוא הציוד לביתם החדש בחו”ל. 

מה זה שילוח אווירי?

שילוח אווירי לחו”ל מתבצע באמצעות ארגזים, ליפטים מזוודות ועוד. בנמל התעופה בן גוריון יש תנועה ערה של המראות ונחיתות בכל יום ולכן השילוח מתבצע באמצעות הטיסות הסדירות, טיסות השכר ובמטוסי המטען הייעודיים למטרה זו. 

עובדי מסוף המטענים בשדה התעופה מתאמים את המשלוחים השונים על פי לוח הטיסות הקיים ובהתאם לנפח הפנוי הקיים בכל טיסה. לכן אנשי האופרציה של חברת השילוח המעוניינים לתאם מועד לשילוח אווירי ליעד כמו הונג קונג, ניו יורק וכו’, מקבלים את פרטי הטיסה עבור מטען זה. מדובר במספר הטיסה, שמה של חברת התעופה ומועד ההמראה המתוכנן. 

בהתאם לכך אנשי שילוח אווירי לאירופה דואגים שהמטענים הרלוונטיים כמו ארגזים בודדים או משטחים ארוזים יגיעו במועד למסוף המטענים, כדי שיועמסו בטיסה שנקבעה. מדובר בהליך ממוחשב ומדויק ולכן הכול מתבצע על פי התוכנית שנקבעה של שילוח אווירי עם חברת שילוח הפועלת בדרכים חדשניות ומתוחכמות. 

כיצד מתבצע שילוח אווירי לאירופה?

לקוח שמעוניין לתאם שילוח אווירי לאירופה, מעדכן את אנשי האופרציה בפרטים המדויקים של המטען, כמו לדוגמה:

  • מהות הסחורה, כמו לדוגמה אביזרי פלסטיק, פריטי מחשוב וכו’. 
  • מהו ערכה של הסחורה.
  • משקל ונפח של כל הארגזים יחד. 

בהתאם לנתונים האלו ונתונים ספציפיים נוספים שיש בהם לעיתים צורך, יפעילו אנשי שילוח אווירי לאירופה את הביטוח האווירי, יעבירו תשלומים עבור השילוח ועבור המיסוי בהתאם למרחק מישראל ליעד כולל כל העלויות הנלוות. 

עם הגעת המטען ליעד, מטפלים הסוכנים שלנו בשחרור של הסחורות מהמכס. מדובר בחברת שילוח בחו”ל שהיא מומחית בטיפול בנושאים הללו. בהתאם לכל המסמכים שהוכנו והעברו מראש לגורמים הרלוונטיים, תהליך זה מתבצע בדרך כלל במהירות. השלב השני הוא מסירת הסחורה ללקוח שהזמין אותה ובהתאם למידע זה שהועבר מראש לשותפים העסקיים, הם מתאמים את האספקה ומעבירים את הסחורות באמצעות הובלה יבשתית עד המקום הנדרש בעיר זו או אחרת. 

שילוח אווירי לאירופה

יתרונות בשילוח אווירי

היתרון המרכזי של שילוח אווירי הוא מהירות ההגעה ליעד. ברוב המקרים אפשר לתאם מקום במטוס שממריא בימים הקרובים ליעד הנדרש אם מדובר ביעד שיש אליו טיסות ישירות. יש יעדים רבים כמו לדוגמה לונדון, פריז או אמסטרדם שאליהם יש בכל יום לפחות טיסה אחת ולעיתים קרובות גם כמה טיסות בכל יום. לכן כאשר יש היצע נרחב, גדלים הסיכויים לשינוע מהיר של הסחורות.

כאשר מדובר ביעד שאין אליו טיסות ישירות, הסחורות מבצעות הגעה באמצעות קונקשן, בדיוק כמו שהתיירים מבצעים כשהם נוסעים ליעדים מסוימים. אם מדובר בסחורה שמיועדת למדינות אירופאיות שאין אליהן טיסות ישירות או שהן מתקיימות רק אחת לכמה ימים, אפשר לשלוח את הסחורות ליעד מסוים כמו לדוגמה לווינה בירת אוסטריה ומשם למדינה האחרת. 

מעבר לכך בשילוח אווירי יש בדרך כלל פחות תקלות לעומת השילוח הימי שבו יש לעיתים כשלים עקב גורמים חיצוניים כמו מזג אוויר קיצון שבגללו הספינה אינה מפליגה כמה ימים אלא נשארת באחת מערי הנמל בדרך, בעיות כמו שריפות ועוד. 

מה ההבדל בין הובלה אווירית לאירופה לבין הובלה ימית?

חברת שילוח בישראל מבצעת עבור לקוחותיה הובלה ימית וגם הובלה אווירית, וזאת על פי הצורך של כל אחד מהם. 

יש כמה הבדלים מהותיים בין שילוח ימי לאווירי:

  • זמן השילוח בדרך הים לאירופה עשוי להיות בין שבועיים ליעד קרוב כמו איטליה לשישה שבועות ליעד רחוק כמו דנמרק. 
  • הזמינות היא גבוהה מאד בהובלה אווירית לאור ריבוי הטיסות וזאת לעומת אפשרויות ההפלגה שהן בתדירות נמוכה יותר. כל ספינת משא שעוברת בים התיכון לכיוון אירופה עשויה לעגון בחיפה או באשדוד רק אחת לכמה ימים או אפילו אחת לעשרה ימים ולכן כל התהליך אורך הרבה יותר זמן. 
  • העלויות של שילוח ימי הן זולות יותר מהשילוח האווירי באופן משמעותי. 

הובלה ימית לכל מדינה מעבר לים

שילוח באמצעות מכולה הוא הדרך הנוחה ביותר עבור יצואנים שמעוניינים לשלוח את הסחורות שלהם לכל מדינה באירופה. יש מכולות בגדלים שונים, כמו מכולות רגילות, כפולות, מכולות קירור עבור תרופות ומוצרי מזון הזקוקים לקירור או להקפאה, מכולות ללא פתח עליון המתאימות לחפצים גדולים וגבוהים ועוד. 

אפשר להמכיל את המכולה בציוד רב אשר האורזים מסדרים אותו באופן מושלם כדי למנוע נפילות לאורכה של ההפלגה הארוכה. במקרים שבהם מדובר בסחורה מועטה שאינה ממכילה את מלוא הנפח של המכולה, יש אפשרות לבצע קונסולידציה ולאחסן בתוך כל מכולה סחורות של לקוחות שונים אשר חולקים ביניהם הן את השטח והן את העלויות. 

שאלות ותשובות

מהו פרק הזמן המינימלי להערכתכם של שילוח אווירי לאירופה, לעיר המבורג בגרמניה?

לעיר המבורג היו בעבר טיסות ישירות מישראל אך כרגע הן לא פועלות. לכן יש לבצע את תהליך העברת המטען באמצעות קונקשן.
בהתאם לזמינות של הטיסות ליעדים השונים, אפשר להטיס את המטען דרך איסטנבול, ברלין פריז או ערים אחרות ולאחר הנחיתה יועבר המטען לטיסת המשך להמבורג.

שלחתי סחורה לפני שבוע באמצעות שילוח אווירי לאירופה, אך עד עתה הלקוח שלי לא קיבל אותה. מהי התקלה להערכתכם?

יש לבדוק זאת באופן קונקרטי מול השותפים העסקיים שלנו במדינה זו.
השאר כאן את פרטייך ואיש הקשר שלנו ישוחח אתך בהקדם, כדי להעניק לך את מלוא התשובות.

אני אמור לשלוח כמות גדולה של סחורה באמצעות שילוח אווירי לאירופה. האם יש אפשרות שכל המטען יישלח בטיסה אחת?

אם מדובר ביעד שיש אליו טיסות מטען לעיתים תכופות, יש סיכוי שיהיה מקום לכל המטען באותה הטיסה.
יש לבדוק כל מקרה לגופו על פי המשקל של הסחורה המוטסת מול המשקל הפנוי להעמסה שקיים בכל טיסה.
השאר כאן את פרטייך ואיש הקשר שלנו יבדוק זאת עבורך על פי לוח הטיסות ליעד הרלוונטי.

מהן אפשרויות השילוח המהירות ללונדון במסגרת שילוח אווירי לאירופה?

תדירות הטיסות ללונדון היא מאד גבוהה ולכן ההטסה של המטען עשויה להיות מהירה ביותר תוך יום אחד, או לכל המאוחר תוך כמה ימים בודדים.

 

הצוות המסור שלנו ישמח לסייע לכם בכל מה שקשור לתהליכים של יבוא ויצוא. דברו אתנו ותוכלו ליהנות משיטות שילוח מטענים שהן חדשניות, מהירות ובשקיפות מלאה ללקוחות.