שילוח ימי מסין

המדינה שיוצאות מנמלי הים שלה הכמויות הגדולות ביותר של מכולות היא סין. המפעלים הרבים הממוקמים באזורים ספציפיים בסין מייצרים המון סחורות בשלל תחומים. לאור העלויות הנמוכות של הסחורות יש לכך ביקוש הרב ולכן התנועה הערה של המשלוחים הימיים מתרחשת מכל הנמלים הימיים של מדינה זו לאורך כל השנה.

משנה לשנה כמות המשלוחים הולכת וגוברת ולכן כמות המכולות שהסינים עושים בהן שימוש הוא גדול במיוחד.

הזמנות של גורמים ישראלים 

ההזמנות של הישראלים עבור שילוח ימי מסין הן עצומות, אין ענף שבו לא עובדים עם מפעל או מפעלים בסין ורוכשים סחורות בהיקף נרחב מאד. זה קורה בתחום הביגוד, ההנעלה, חומרי הבניין, עיצוב הבית פרקטים, מנורות ואין ספור נושאים נוספים.

אחת האופציות הפופולריות ביותר היא שישראלים אשר בונים בית חדש, טסים לסין עם מעצב הפנים שלהם. שם הם מתחברים למתורגמן אשר מסייע להם להגיע למפעלים הבולטים בתחומם. לאחר כמה כמה ימים שבהם הם נחשפים לאלפי פריטים, הם יודעים בדיוק איזה שילוח ימי מסין לבצע, מה להזמין, באילו כמויות ומתי. 

לאחר שהם מעבירים לספקים הזמנות לביצוע, כל ספק שמסיים להכין את הסחורה מעביר אותה אל חברת השילוח. כך לאט לאט מגיעה כל הסחורה והנציג בחו”ל מתאם את נושא שילוח ימי לישראל. הלקוחות בישראל כבר ממתינים למכולה כיוון שיש בה חומרי בניין בסיסיים רבים עבור עבודות הבנייה השונות.

אף על פי שהישראלים שהו בסין כמה ימים עם המעצב שלהם, עדיין העלויות של הסחורות בתוספת עלויות הטיסה והשהייה הן נמוכות מאד ועסקה מסוג זה לקראת מעבר בית היא כדאית ביותר.

תיאום השילוח הימי

שילוח ימי מסין אינו עניין של מה בכך כיוון שהוא כרוך בעובדה שהכול חייב להיעשות על פי החוקים הנהוגים במדינה זו. השותפים העסקיים שלנו בסין מוודאים שכל הסחורה שהוזמנה אכן הגיעה על פי כתבי הכמויות המפורטים ורק לאחר מכן הם דואגים להמכלת המכולה באופן מסודר, כדי למנוע שברים ופגמים במהלך ההפלגה. 

שילוח בינלאומי ימי כולל הכנה שלנו של כל המסמכים הרלוונטיים שכוללים את ערכה הכספי של הסחורה, את משקל המכולה, הנפח שלה, אופן אריזת המוצרים, מכס, תשלומי אגרות ועוד. המסמכים הללו מועברים באופן ממוחשב לסין, להמשך ההתנהלות והטיפול.

השותפים העסקיים שלנו בסין 

לאור הכמות הגדולה של מכולות אשר מגיעות מסין, אנו עובדים עם כמה חברות שילוח ימי בינלאומיות אשר משרדיהן ממוקמים בערי הנמל השונות כיוון שמדובר במרחקים עצומים בין הערים השונות.

אנשי המקצוע המעולים הללו, מבצעים את כל נושא התיאומים של שילוח ימי מסין, כיוון שבמקרים רבים יש לנו כמה מכולות לכל לקוח והשאיפה היא שכולם יהיו על ספינה אחת ושלא יפצלו את המשלוח עקב העומס שקיים על הספינות הללו.

זו הסיבה שהשותפים שלנו מתאמים את הנושאים הללו מבעוד מועד ולכן בדרך כלל כאשר הספינות שיצאו מסין עוגנות באחד הנמלים הימיים בישראל, מורידים מהן כמות גדולה מאד של מכולות אשר מיועדות ללקוחות רבים ברחבי ישראל. 

שילוח ימי מסין

קשיי שפה בסין 

ברוב המקרים שילוח ימי מסין מתנהל בשפה האנגלית כדי שכל הצוותים יבינו את התהליך ויסייעו להתקדמות שלו. עם זאת יש מקרים שבהם במהלך השילוח יש גם שיחות שמתנהלות במנדרינית. עם השנים גם אנשי השילוח למדו את המונחים הבסיסיים בשפה הסינית, אשר קשורים לנושא השילוח וכך הם מצליחים לסגור את העסקאות ולתאם את כל המשלוחים ברוח זו. 

שילוח ישיר למקומות אחרים בעולם

ישראלים רבים מזמינים באמצעות שילוח ימי מסין הזמנות מיוחדות שאינן מיועדות לישראל. לדוגמה כמות של ביגוד שמיוצר על פי הסקיצות שחלק מתוצרי הייצור מיועדים למדינות אחרות. לכן את המכולות הללו מעבירים לספינות אחרות אשר מפליגות לארה”ב, מדינות אירופה ועוד. בדרך זו מקצרים את יעדי ההפלגה כדי לא ליצור מצב שבו הספינה מפליגה לישראל ולאחר מכן ליעד אחר כיוון שזה יכפיל את כל העלויות הנלוות.

עלויות של משלוחים מסין 

לקראת שילוח ימי מסין, איש הקשר שלנו מבצע עבור הלקוחות את התחשיבים המדויקים של עלויות השילוח. בהתאם לפרמטרים הרלוונטיים הלקוח מקבל תמונת מצב כוללת והוא יכול לקבל החלטה לגבי כל משלוח אם מדובר במשלוח ימי, או לעיתים כדאי לשלוח את הכול או חלק מהמשלוח בהובלה אווירית וזאת על פי הנחיצות ועל פי הכדאיות הכלכלית.

הפעלת פוליסת ביטוח למשלוחים 

אחד הנושאים החשובים ביותר לגבי משלוחים ימיים ומשלוחים אוויריים הוא הפעלת ביטוח תואם. יש להפעיל את פוליסת הביטוח כשהמכולה מלאה או כשהארגזים ארוזים ולפני היציאה לשדה התעופה. יש לוודא מהו הערך הכספי האמיתי של הציוד ובהתאם לכך לציין זאת בפוליסה ולהפעיל אותה.

בדרך זו הסחורה מוגנת ואם יקרה מקרה של שבר, פגם, סחורה שנעלמה או כל בעיה אחרת, הלקוח יקבל מחברת הביטוח את התמורה המלאה לנזק שנגרם לו.

דבר זה קורה רק בעת הפעלת הפוליסה שלנו שנבנתה באמצעות יועצי הביטוח המנוסים שלנו ותוך קבלת אישורה של חברת הביטוח, לכלול את הסעיפים המיוחדים שאינם כלולים בפוליסות אחרות. 

שאלות ותשובות

בצעתי משלוח ימי מסין ולהערכתי הספק חייב אותי במחיר גבוה מדי. מה עושים?

מדובר בסחורה שאתה הזמנת ולכן עליך לברר ישירות עם הספק אם מדובר בטעות אנוש, או שינוי בעלויות. ברוב המקרים לא מקובל לחייב מעבר לסיכום הדברים ולהסכם שנחתם בין הצדדים ביום ההזמנה.

מה משך ההפלגה מסין ארצה? 

המרחק בין כל אחד מנמלי הים בסין הוא רחוק יותר מאשר המרחק מישראל ולכן יש להתייחס לכל נקודה בתוך סין באופן נפרד. הונג קונג הוא הנמל הקרוב ביותר ובהמשך בכל כמה מאות קילומטר יש נמל ימי אחר. 

לכן יש לדעת בדיוק על איזה נמל ימי בסין מדובר, כדי לחשב כראוי את זמן ההפלגה מנמל ספציפי זה ועד אחד הנמלים הימיים בישראל. 

השאר כאן את פרטיך ואיש הקשר שלנו ישוחח אתך בהקדם, כדי לסייע לך בנקודה זו.

האם העלויות של השילוח מסין הן חריגות?

העלויות תואמות את מרחק ההפלגה, זמן הפלגה ועלויות ייחודיות כמו המחירים הגבוהים שמשלמים כעת הלקוחות כאשר הם מתאמים את השילוח עם גורם מסוים מעבר לים לאור החוסר הגדול במכולות מאז משבר הקורונה.

אנחנו אמורים לבצע בעוד כמה חודשים רילוקיישן להונג קונג? האם לאור העומס בנמלים הימיים התהליך אמור להיות ארוך מהרגיל?

כיוון שהיעד שלכם הוא הונג קונג אני מעריך שלא יהיו עיכובים מיוחדים. אנחנו נתאם את מועד ההפלגה של המכולה עם תכולת הבית. ההערכה היא שזמן ההפלגה יהיה כחודש וחצי עד חודשיים בהתאם לכמות נמלי הים שבהם תעגון הספינה בדרך מישראל להונג קונג. 

מדובר בנמל ימי גדול אך הנמלים הימיים האחרים הם עמוסים יותר ולכן כל סידורי הנמל יבוצעו תוך פרק זמן קצר יחסית מהרגע שהספינה תעגון בהונג קונג. 

אנחנו נשמח לענות על כל שאלה מקצועית, כדי שתוכלו לבצע את השילוח הימי מסין בראש שקט כשאתם יודעים שאנחנו והשותפים העסקיים שלנו עושים כל שניתן כדי שהמשלוח יגיע בשלום לישראל. השאירו כאן את פרטיכם והנציג שלנו ישוחח אתכם בהקדם 

אולי יעניין אתכם גם: רילוקיישן להונדורס | רילוקיישן לליכטנשטיין

יצירת קשר