תכנון מוקפד של רילוקיישן לארה”ב


ישראלים רבים חולמים שמקום העבודה יציע להם תקופה של רילוקיישן לארה”ב, לא משנה אם מדובר בניו יורק, וושינגטון, לוס אנג’לס או כל עיר אחרת, העיקר ליהנות מכמה שנים של שהיה ומגורים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות וליהנות מהחיים בנוף האורבני וגם מהטיולים במרחבים העצומים מחוץ לעיר ובהיצע הנרחב של האטרקציות המוצעות בכל מקום.

אם מדובר באדם שהוא לבד כמו בחור או בחורה שהם רווקים, המשימה היא קלה באופן יחסי, אם מדובר באופציה של מעבר לארה”ב עם משפחה שיש בה ילדים קטנים, ההתארגנות היא מעט מורכבת יותר, אך בהחלט אפשרית.

חברת גלובוס רילוקיישן עוסקת בנישה זו לאורך שנים רבות ולכן יצרה מסגרות הכנה מדורגות המתאימות לצרכים ולדרישות הייחודיות של המשפחות שמתחילות חיים חדשים מעבר לים, למשך כמה שנים של רילוקיישן לארה”ב.

ליווי מקצועי של יועץ החברה

במקום להרגיש חסרי אונים, הדרך להתגבר על כך היא להתחבר לצוותים המובילים והמנוסים כדי שאיש שירות יתאם פגישה עם המשפחה ויראה להם עד כמה מדובר בתהליך פשוט ומסודר. כמו שמשפחות רבות ביצעו תהליך זה והן נמצאות כרגע במדינות באירופה, במזרח אסיה, ארה”ב או דרום אמריקה, כך גם המשפחה הנוכחית, שקיבלה הצעה לעבודה של רילוקיישן לארה”ב תצליח במשימה ותעבור בקלות וביעילות לביתה הזמני.

לכל בעיה של המשפחה על נושאים מסוימים שהם נראו להם סבוכים ומורכבים, הם שומעים פתרונות מעשיים ויצירתיים מפיו של הנציג וכך במהלך הפגישה הם מבינים שהפעילות הנכונה היא להיצמד להוראות של החברה המבוססות על מקרים שונים שקרו בעבר ועל הפתרונות התואמים ובדרך זו לומדים כיצד להתנהל ומה לא כדאי לעשות.

תזמון של המעבר לארה”ב

זמן ההפלגה משתנה בהתאם למיקומו של הנמל הימי בארה”ב. ככל שהמדינה המיועדת להגעה עבור רילוקיישן לארה”ב היא צפונית יותר וקרובה לקנדה, כך ההפלגה תהיה ארוכה יותר. בממוצע מדובר על סדר גודל של כ – 45 יום.

הנציג המיומן מסנכרן את המועד בה עוגנת בישראל ספינה מתאימה המפליגה ליעד הנחוץ באמריקה הצפונית ובהתאם לכך, מתאמים את המועד בו כל בני המשפחה ימריאו לחו”ל. המגמה היא שבני המשפחה יגיעו לביתם החדש לפני הגעת המכולה, כדי שיוכלו לפרוק אותה במועד שחרור המכולה מהמכס, בסמוך למועד עגינת הספינה. מדובר בפריטים הנחוצים לכל אחד מהם בחיי היום יום כמו בגדים, צעצועים וספרים של כל אחד מהם. הדרך הנכונה להתחיל את החיים החדשים היא ביצוע כל המהלכים הנדרשים כדי שיוכלו לחזור לשגרה לאחר הטיסות הארוכות.

מעבר לכך כדי לחוש ביתיות, קיים רצון לסדר את כל תכולת הבית וכך להרגיש את החמימות הנחוצה להם כל כך, לאחר המעבר מישראל.

הכנת הציוד בישראל

לאור העובדה שמדובר בדרך ארוכה לקראת רילוקיישן לארצות הברית, נבחנות כמה אפשרויות לגבי התכולה. משפחות רבות מתכננות לקחת איתם את כל הציוד שלהם, אחרות מעדיפות לרכוש בארה”ב ציוד חדש ולכן מוכרות או תורמות את כל הציוד ואת רוב פריטי הריהוט הקיימים ברשותם.

כך או כך, תמיד מדובר בנושא של שילוח בינלאומי של פריטים אישיים רבים שיש לשנע בהובלה ימית במכולה כמו ספרים של כל אחד מבני המשפחה, משחקים של הילדים הקטנים, ציוד אישי, כלי בית ומטבח, בגדים, מצעים, שמיכות ועוד.

סוקר מקצועי המגיע לבית המשפחה, בוחן ציוד זה ומכין הדמיה הנדסית תלת ממדית לגבי אפיון צרכי השינוע, כמות הארגזים שיהיה בהם צורך וסוג המכולה שתתאים להובלה זו.

אריזה מוקפדת של תכולת הבית

נסיעה מעבר לים אינה עניין של מה בכך ולכן מומחי האריזה מבצעים עבודה מוקפדת ביותר. חלק מהפריטים נארזים בארגזי קרטון שהם בטיב מעולה ומיוצרים במיוחד עבור ההפלגות הימיות. בתום האריזה כל ארגז קרטון מוכנס לתוך ארגז עץ. בנוסף לכך הציוד נארז באריזות כפולות בחומרי אריזה יוצאי דופן, תוך דיפון המקום ויצירת הגנות כפולות בכל פינה.

תשומת לב רבה מוענקת לחפצים בעלי ערך סנטימנטלי גבוה ולחפצים יוצאי דופן כמו חפצי אמנות שנארזים בנפרד בארגזים ייעודיים שיוצרו במיוחד עבור כל אחד מהם, על פי גודלו ורמת הדיפון הנדרשת.

המטרה היא לעשות כל שניתן בעת מעבר לארצות הברית, כדי שמלוא הציוד יגיע בשלום לקצה השני של העולם ולא יהיו בדרך מצבים שבהם מוצרים נופלים ועקב כך ייגרם להם נזק.

שאלות ותשובות

אני מבינה שיש לכם מרכזים לוגיסטיים לאחסון, לאורך כמה זמן אפשר לאחסן במחסנים הללו ציוד?

אפשר לאחסן באחד משבעת המרכזים הלוגיסטיים שלנו ציוד לכל פרק זמן שיידרש. אנחנו מודעים לעובדה שלקוחות רבים שלנו יוצאים לשליחות הכוללת רילוקיישן לארה"ב לתקופה שנקבעה מראש אך בסיומה, הם נשארים לעיתים פרק זמן נוסף עקב אילוצי עבודה או אפילו נשלחים מנקודה זו לרילוקיישן ביעד אחר ולכן מועד החזרה לישראל נדחה. נציג החברה שילווה אתכם לאורכו של כל התהליך יעביר לכם את מלוא המידע לגבי אפשרויות חידוש המנוי על פי מועד החזרה שלכם ארצה.

תוכלו לסייע לנו במציאת בית להשכרה בעיר שבה נגור בארה"ב?

אנחנו בקשרי עבודה עם סוכנות תווך גדולה של נכסים בעיר זו, דרכה מצאנו בעבר בתים איכותיים בשכונות מצוינות עבור משפחות ישראליות שעברו גם הם לעיר זו לכמה שנים. אנחנו נבדוק נושא זה עבורכם ותקבלו הצעות לכמה בתים שהם פנויים לאכלוס, על פי הקריטריונים שחשובים לכם כמו מיקומו של הבית, גודלו, הקרבה לבית ספר ספציפי, למקום העבודה וכו'. מבין כל האופציות הללו תבחרו את הבית שנראה לכם כמתאים ביותר ונסייע לכם לסגור את העסקה מול סוכנות התיווך וכך הבית ימתין לכם בעת הגעתכם לעיר.

חלק מתפיסת העולם שלנו היא לסייע למשפחות הישראליות בכל המעטפת הנחוצה לכם לקראת המעבר ולכן אנו מטפלים במידת הצורך גם בנושא ויזות עבודה, תיאום עם גני ילדים ובתי ספר, השכרת ריהוט ועוד.

אתם ממליצים על הובלה אווירית או רק על הובלה ימית כשמדובר בציוד רב למטרת רילוקיישן לארה"ב?

כשמדובר בכמות גדולה של ציוד, המגמה היא לשלוח את הציוד כולו בהובלה ימית לאור פערי העלויות שהם מאד משמעותיים. החשיבה היא להוציא את המכולה במועד כדי שכשהמשפחה תגיע בטיסה לעיר הספציפית בארה"ב, המכולה תגיע במקביל באמצעות האונייה וכך אפשר יהיה לפרוק את הציוד ולהתחיל חיים חדשים של רילוקיישן לארה"ב.

יש משפחות שמעבירות את כל הציוד מראש בדרך זו ואחרות שמעדיפות לשלוח לקראת ההמראה שלהם, חלק נוסף של ציוד שהוא חשוב עבורם, בהובלה אווירית כיוון שהיא מהירה יותר. הנושא נתון לשיקולכם ולהחלטות אישיות שלכם.

איך מפעילים את הפוליסה של הביטוח הימי והאווירי?

נקודת המוצא החשובה היא לבטח את הציוד בערך האמיתי שלו כדי שבמקרה ביטוח הפיצוי הכספי יהיה תואם ויתאים לעלויות של רכישת ציוד חדש במקום זה שאבד או נפגם. אנו ממליצים להפעיל את הביטוח הייעודי שלנו שהוכן לאור מסקנות מקצועיות שהסקנו לאחר מקרים רבים שבהם טיפלנו עבור לקוחות, שנגרם נזק לציוד הפרטי שלהם עקב סיבות שונות במהלך ההובלה האווירית או הימית.

פוליסה זו כוללת סעיפים חשובים שאינם מוזכרים בפוליסות אחרות, או מעניקים תמורה ופיצוי בנסיבות שונות התואמות את ההתנהלות בהפלגות כה ארוכות.

בתיאום אתנו, מופעלת פוליסה זו באמצעותנו.