ייעוץ מס לפני רילוקיישן
המיסוי בתקופת רילוקיישן
בתקופת רילוקיישן ישראלים רבים שומרים על מעמד התושבות הישראלית שלהם על ידי המשך התשלומים החודשיים למוסד לביטוח לאומי, אך עם זאת מרכז החיים שלהם הוא באחת המדינות מעבר לים ויש להם הכנסות שונות כמו לדוגמה:
- שכר עבודה מהחברה שמעסיקה אותם בחו”ל.
- הכנסות מנדל”ן.
- הכנסות ממסחר במטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין, קריפטו ואחרים.
- קצבאות שונות בחו”ל.
- פעילות עסקית בחברה שלהם.
- התנהלות מסחרית בשוק ההון.
- הכנסות ממימוש אופציות כשהישראלי גר בחו”ל, או לאחר שהוא שב ארצה.
לכל אחת מהסוגיות האלו יש היבטי מיסוי רחבים ומורכבים וכדי לשלם רק את המס החוקי הנכון, חשוב מאד לקבל ייעוץ מס לפני רילוקיישן כדי להסדיר נושא זה טרם הנסיעה, כדי לא לצבור לאורך שנות השהות מעבר לים חובות שונים לרשויות המס בישראל.
היבטי מיסוי בעת רילוקיישן
יועץ המס המומחה בוחן כל תיק לגופו על פי האפיון האישי של הישראלי שאמור לבצע רילוקיישן לחו”ל. בשלב ראשון הוא מקבל ממנו את כל המידע לגבי התוכניות הפיננסיות שלו בשנים הקרובות. מה יהיה גובה השכר החודשי, אם הוא יקבל אופציות כמו RSUS , מה אורכה של תקופת הרילוקיישן ועוד.
בהתאם למדינה שבה יגור הישראלי, ייעוץ מס לפני רילוקיישן יתמקד בחוקים של מדינה ספציפית זו ואם נחתמה אמנה בינלאומית בין ישראל למדינה זו המסדירה את אופן תשלום המס. גם אם נחתמה אמנה מסוג זה יש לבצע כמה התאמות באמצעות דיווחים לרשות המיסים בישראל, וזאת כדי למנוע תשלום כפל מס.
בסיס ההתחשבנות הפיננסי
יש כמה נקודות שמבחינת רשויות המס הן הבסיס לחישובי המס כמו לדוגמה:
- אם בשנה מסוימת שהה העובד הישראלי 183 ימים מחוץ לישראל וזאת מתוך 365 הימים בשנה.
- אם הישראלי שהה בישראל לאורך שלושים ימים באופן רצוף.
- אם הישראלי שילם מס בחו”ל ועל פי איזה תחשיב.
- תשלום המס לישראל אמור להיות ההפרש בין סך המס ששולם במדינת היעד בהפחתת המס שהיה אמור לשלם הישראלי אילו הוא גר בארץ על פי חוקי המס כאן.
- מתוך סך המס שהישראלי אמור לשלם לרשות המיסים בישראל יקוזזו העלויות שבוצעו בחו”ל כמו לדוגמה – טיסות ועלויות נלוות של חופשות מולדת, תשלומי שכר דירה, שכר לימוד עבור הילדים, הוצאות נוספות הקשורות לילדים בחו”ל, טיפולים רפואיים ועוד. לכל הנתונים האלו יהיה צורך להגיש מסמכים רלוונטיים כהוכחות לקיומן של ההוצאות הללו בפועל.
לאחר קבלת כל הנתונים יעניק המומחה בנישה זו ייעוץ מס לפני רילוקיישן כדי ליצור מצב שבו המס שישולם יהיה הנכון והחוקי, לא ישולם פחות מהסכום הנדרש וגם לא יותר מכך.
שמירה על תושבות ישראלית
במקרים רבים הישראלים מעוניינים לשמור על התושבות הישראלית שלהם ובנוסף לכך הם נהנים מהתושבות במדינה אחרת עבור רילוקיישן לארצות הברית לכמה שנים. לאחר בדיקה מעמיקה של הזכויות של הישראלים ביעד זה, יציע יועץ המס אם לשמור על התושבות הישראלית ולשלם לאורך כל השנים הללו כספים למוסד לביטוח לאומי בכל חודש.
או לחלופין יש מקרים שבהם עדיף לוותר לפרק זמן זה על התושבות הישראלית ובתום תקופת רילוקיישן לאירופה, לחזור לישראל כתושב חוזר וליהנות מההטבות של מעמד זה.
בחירה של יועץ מס
קבלת ייעוץ של יועץ מס עבור תקופת רילוקיישן עם המשפחה אינו עניין של מה בכך. מדובר בייעוץ פיננסי שהוא מורכב וסבוך ולא כל יועץ מס יודע כיצד לבצע את התחשיבים הנחוצים, איך לתכנן את המס ומה להמליץ ללקוחותיו.
זו הסיבה שהישראלים משוחחים עם חבריהם ועם קרובי משפחה שלהם אשר נעזרו בשירותיו של יועץ מס מומחה והוא זה שטיפל בכל המעטפת הכספית וניתב עבורם את הדרך. אם יש עליו המלצה חיובית לאור הידע הרב, המיומנות והאנושיות שלו, כדאי לפנות אליו לקבלת הכוונה.
ייעוץ זה אומנם עולה כסף, אך בזכותו הישראלים עשויים לחסוך הרבה מאד כסף, כיוון שהם היו עלולים לשלם כפל מס ומדובר בסכומי עתק ללא המסלול שעליו הוא ממליץ.
היערכות לשנים של רילוקיישן
את כל ההכנות עבור השנים של שהייה מעבר לים, חשוב לבצע באמצעות חברת רילוקיישן בארץ. אנשי הקשר שלה עוסקים בכך כבר שנים רבות ולכן הם מסייעים לכל משפחה מתחילת הדרך. החל בקבלת ההחלטה על שינוע ימי או אווירי, דרך פעולת האריזה תוך קבלת עזרה מהאורזים של החברה. כמו כן מתן רעיונות כיצד לפעול בנושא הנדל”ן בארץ, העברת חלק מהציוד האישי לאחסנה ארוכת טווח באחד המרלוגים של החברה ועוד.
מעבר לכך אנשי האופרציה מבצעים את התיאומים הנדרשים עם נציגי חברת רילוקיישן בחו”ל כדי שהם ישלימו את פעולות השינוע הן אם הציוד האישי של הישראלים מגיע בשילוח ימי והן אם הוא מגיע בשילוח אווירי. הם מבצעים פעולות כמו שחרור המכולה מהמכס, תיאום איסוף המזוודות והארגזים לאחר הנחיתה ביעד וכו’. השילוב של שני הגופים האלו פעיל לאורך שנים רבות והוא מוצלח ביותר. בסופו של התהליך הישראלים יכולים ליהנות מהחיים ומהעבודה בשנות הרילוקיישן בחו”ל.
שאלות ותשובות
אני מאד מתלבט לגבי ייעוץ מס לפני רילוקיישן, האם תוכלו להמליץ לי על אנשי מקצוע שאתם עובדים איתם?
יש לנו יועצים בתחום ייחודי זה ונשמח להעביר לך רשימה כדי שתבחר מתוכה את המומחה.
השאר כאן את פרטייך ואיש הקשר שלנו יעביר לך את הרשימה.
קיבלתי ייעוץ מס לפני רילוקיישן ואני נדרש לבצע כמה פעולות בנושא התושבות. כיוון שזו פעם ראשונה שאני יוצא לשליחות מעבר לים אני בחששות כבדים, האם אתם ממליצים לקבל ייעוץ נוסף?
רוב יועצי המס בתחום זה הם מומחים ואם קיבלת עליו חוות דעת חיובית מגורמים שמקורבים אליך קיימת סבירות שהוא בעל ידע רב. עם זאת חשוב להקשיב לאינטואיציה שלך ואם יש לך חשש עדיף לקבל חוות דעת נוספת מאשר לבצע מהלך שגוי שיעלה לך בהפסד כספי משמעותי ביותר.
מתי כדאי לפנות להכוונה של ייעוץ מס לפני רילוקיישן?
לפני הנסיעה לחו"ל עם המשפחה יש אין ספור סידורים אשר מתגברים בימים הסמוכים לטיסה עצמה.
זו הסיבה שכדאי לפנות ליועץ כבר בתחילת הדרך, לאחר קבלת ההחלטה של היענות חיובית להצעת הרילוקיישן. כך יהיה לך מספיק זמן להכין את הניירת, לקבל הכוונה ולהחליט החלטות.
האם ייעוץ מס לפני רילוקיישן מעניק מידע על ההתנהלות במהלך שנות השהות בחו"ל או גם עבור התקופה של חזרה לישראל?
הייעוץ בתחילת הדרך הוא עבור שנות הרילוקיישן.
בשלב מאוחר יותר לקראת החזרה ארצה, תקבלו ייעוץ לגבי הזכויות וההטבות של תושבים חוזרים וזאת על פי מספר שנות הרילוקיישן שלכם, כיוון שיש חוקים רלוונטיים על פי שנות השהייה מעבר לים.
כל נושא הרילוקיישן הוא מורכב ויש לבדוק אותו מכל היבטיו לפני הנסיעה. אנשי המקצוע שלנו ישמחו להעניק לכם את מלוא המעטפת בתחום זה. השאירו כאן את פרטיכם ונשמח לשוחח בהקדם.